torsdag 25 mars 2010

Vårsol och tillbakablickande


Nu när vårsolen skiner och fåglarna kvittarar utanför fönstret kan jag inte låta bli att se tillbaka på tiden när jag jobbade med mitt examenarbete. Jag kan knappt förstå att det nu gått exakt två år sedan jag kämpade med tryckramar och symaskiner...tiden går! Mitt examensarbete, UGGLOR I MOSSEN och en turkos elefant, var en produktserie för barn. Produkterna skulle erbjuda förvaring men också uppmuntra till lek. Materialen jag jobbade i var filtttg och vaxat bomullstyg. Oj oj vad rolig tid det var! Studietiden var räknad och arbetslivet stod och knackade på dörren. Man var nyfiken, spänd och full av förväntan... Ibland önskar jag att jag kunde få tillbaka studietiden. Den var så fruktansvärt rolig och bekymmerfri! Det är lustigt hur man, mitt uppe i studierna, bara längtar tills man blir färdig. Och hur man nu ibland önskar att man fortfarande var där...

Alla ni som är mitt uppe i studier eller kanske kämpar med ert examensarbete. -Ta vara på tiden!! Ha inte så brottom och förvalta den väl!! Den kommer inte tillbaka...

2 kommentarer:

  1. Jätte fina bilder :) Va gulligt detdär molnet var!!

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Jo molnet är en favorit för mig också :)

    SvaraRadera