söndag 5 september 2010

Grönt är skönt


GILLA 1;
Jag gillar grönt. Imorgon tänker jag beställa efter en grön tapet! Kan ni tänka, en grön tapet?! Det kommer att bli riktigt riktigt bra hemma hos oss i köket. Där har vi en vrå som nujust står och skäms. Det är ett omotiverat hörn som inte fyller någon direkt funktion. Där står en byrå och en gammal fåtölj och en trave med inredningstidningar som alla gäster ögnar igenom medans världparet sätter på kaffe ;) NU ska skämshörnet få en alldeles egen grön tapet och skall inte längre behöva stå och skämmas!

GILLA 2;
Tyget Havstulpan har jag länge trånat efter... Det känns snart som om jag inte kan hålla mig. Kanske, kanske kaaaanske ger jag efter och beställer det... kaaanske ;) Fint är det iallafall!

2 kommentarer:

  1. Hej! Victoria heter jag och jobbar som scenograf. undrar vart du beställt den där fantastiska gröna tapeten ifrån, den undre på bilderna över.

    Ha de fint/Victoria

    SvaraRadera
  2. Hejsan Victoria!

    Det undre mönstret är ett tyg och heter Havstulpan. Kommer från Mairo.
    Du kan kolla in det på deras hemsida:

    http://www.mairo.se/en/havstulpan.html

    Lycka till -det är ett UNDERBART tyg :)

    SvaraRadera