fredag 7 oktober 2011

Den fruktade dagen

...så kom dagen jag har fruktat länge. Dagen när vi installerade luftvärmepump. Vi har funderat länge och väl. Men de smällkalla vintrarna och de skyhöga elräkningarna fick oss att slutligen ta ett beslut. Jag var nervös när jag kom hem idag och öppnade dörren till vardagsrummet, men jag grät inte, och det är väl ett gott tecken ;)
Nu har jag levt i samma hus som lådan i nästan en hel dag, och vet ni vad? Jag är redan övertalad :) det virvlar runt underbart skön värme i huset och alla pengaslukande batterier (element för er som bor i sverige) är avstängda.
Någonstans måste man ge vika för estetiken. Hellre har jag en halvful låda på väggen än en tom plånbok...man måste ju någonstans vara realist.

6 kommentarer:

  1. ja, och dessutom kan ni kanske sätta de nyvunna pengarna på en södernresa i framtiden. Där kan ni bli upptinade ända in i märgen. Den såg ju riktigt stilren ut för att vara en värmepump. / E

    SvaraRadera
  2. Verkligen! Det finns nog bättre ställen att sätta pengarna på än elräkningar...! ;) Visst är den helt okej den här modellen, går att leva med.

    SvaraRadera
  3. I know the feeling!! Jeg fikk og varmepumpe i januar. Mislikte det sterk før den kom i hus...en time etterpå elska jeg den. Og jeg gjør det enda. Du kommer til å spare såååå mye penger!! :)

    Ha en finfin helg!!

    SvaraRadera
  4. Ja men visst Janne! Jag sitter här och bara njuter av värmen den sprider :) underbart! Jag är SÅ nöjd att vi äntligen gjorde det!

    SvaraRadera
  5. Helt rätt! I vissa situationer måste funktion och ekonomi få går före utseendet. Och jag gissar att ni även kan få skön kyla på sommaren på köpet :) Mmmmmm. Kram Linda

    SvaraRadera
  6. He he, heeelt enig! I sommer fikk vi varmepumpa vår også, ingen estetisk nytelse men oi så himla deilig og varm :-) I dag kommer det et takkeinnlegg for skiltet jeg vant hos deg. Klem

    SvaraRadera