måndag 12 december 2011

Måndag och äggfritt dopp

Ni märker kanske att mina inlägg just nu handlar om ganska så banala saker som t.ex. kaffe och dopp...? Jag försöker som bäst ta det väldigt väldigt lungt. Ligga på soffan och vicka på tårna och hitta någon slags inre balans och harmoni. När man är gravid är det inte längre man själv som bestämmer över sin kropp...då är det bara att lyssna inåt och följa order. Min order just nu är vila...mycket vila...Man vill ju inte att det skall födas barn i förtid.


Varför jag är så exalterad över denna munk är för att jag sällan hittar äggfria bakverk... När man väl hittar äggfritt så känns det lite magiskt...fastän man är 28 år så känns det speciellt som allergiker att kunna äta samma saker som alla andra. Jag har inte ätit många munkar under min livstid -kan nog räknas på en hand. 

4 kommentarer:

  1. Munkar är farligt gott, hoppas din var lika god som de vanliga :-)

    SvaraRadera
  2. Arnold's har äggfria munkar (kanske den här är därifrån?) som vår A brukade äta då hon ännu var väldigt allergisk. Och nu finns de ju i Kokkola också, så man måste inte ända till Vasa... :)
    /maria.

    SvaraRadera
  3. Har en gång ätit en äggfri Arnolds munk i Åbo :) Men denna kommer faktiskt från nya S-marketen (eller heter den så, den nya butiken vid Neste?!) Nåväl, detta var en Fazer munk. Helt klart godkänd! Ska titta förbi Arnolds i Kokkola nästa gång.

    SvaraRadera