tisdag 6 december 2011

Virrvarr och uscados

Vi har äntligen kommit till skott och flyttat in en matplats i vardagsrummet. Det betydde dock att vi behövde ett nytt bord till köket. Jag skickade iväg min man till loppiset här i kvarteret bredvid för att se IFALL det skulle finnas nåt man kunde ha. Fem minuter senare ringer han och säger att han köpt ett bord. Han hade inte hunnit längre än in på gården så hade han sett en man stå i beråd att bära in ett bord. Det var ett gammalt bord med Virrvarr skiva i perfekt skick och det kostade 15€... Han hade köpt bordet direkt från kärran. Gissa om frugan blev glad och öste lite extra uscados över honom :)
Samma man fyndade, för ett par år sedan, ett 60-tals möblemang i oklanderligt skick på torget...för 150€...! Jag tror han skall få bli min personliga loppis-shoppare!

2 kommentarer:

  1. Ojoj bra fyndat! Jag köpte faktiskt också ett litet bord med Virrvarr för 15 euro för en tid sedan (min sambo hade dock aldrig självmant löpt det). :)

    SvaraRadera
  2. ...han är överranskande bra på loppisfynd min man :) DET gillas!

    SvaraRadera