måndag 21 januari 2013

Formex och Stockholm

JOLLYGOODFELLOW
MINGLA
DESIGN STORIES OSTROBOTHNIA
Mönsterkollektivet FYRAN
Formex ja...vilka dagar! Här kommer ett ytterst kortfattat sammadrag;
På avdelningen YOUNG DESIGNERS ställde vi ut vårt projekt DESIGN STORIES OSTROBOTHNIA och i samma hall men helt på andra sidan ställde vi ut Mönsterkollektivet FYRAN. (påminn mig om att aldrig ställa ut i två montrar samtidigt fler gånger... -jag sprang runt som en yr höna...!) Våra produkter fick fin respons, vi fick flera återförsäljare runt om i världen och knöt många värdefulla kontakter. Över förväntan!

Vi hade dessuom turen att ha supertrevliga montergrannar. Vilka ljuvliga människor! Hoppas man springer på varandra ännu någon dag i något annat sammanhang eller kanske rent av på FORMEX till hösten?! 
Jag hann också träffa Ann Charlotte! Jag gjorde en del av min praktik på MINGLA år 2008 och det det var fantastiskt skoj! Vi har hållit kontakten sedan dess men inte träffats på länge.
Turvis hade vi möjlighet att åka in till stan för att njuta lite av Stockholm också.

På kvällarna åt vi åt god mat och träffade vänner. 

Så summa summarum var FORMEX 2013 riktigt bra. Träffade så många trevliga människor att jag är helt snurrig. Nu ska vi landa lite grann i vardagen (ledig mysdag idag med båda barnen hemma) och sedan kör vi fullt ös vidare.
Nu väntar jag dock innerligt på att min bättre hälft ska komma hem från jobbet så att jag kan krypa ner under täcket och VILA. Tre mässdagar, flygresor från och till och alldeles för lite sömn sätter sina spår...

1 kommentar: